Lucrarea abordeaza un subiect esenČial pentru asigurarea Či dezvoltarea competitivitaČii unei firme in condiČiile economiei de piaČa ca stare organizaČionala, mai ales in mediul economic actual. Astfel, autorul ČinteČte catre contribuČii noi atat din punct de vedere teoretic, dar mai ales din punct de vedere al unor rezultate practice. Contextul economic actual face ca astazi clienČii sa beneficieze de numeroase opČiuni de cumparare, astfel incat firmele sunt obligate sa identifice Či sa adopte cele mai potrivite modalitaČi de a relaČiona cu clienČii, in condiČii de eficienČa Či eficacitate. Aceste provocari au facut ca importanČa activitaČilor de vanzare sa creasca sub influenČa a doua aspecte: nevoia de a pastra clienČii in condiČiile unei concurenČe acerbe Či nevoia de a identifica Či atrage noi clienČi. Privind din aceasta perspectiva, aceasta lucrare identifica modalitaČi eficiente Či eficace in vederea unei repoziČionari a activitaČilor de vanzare, nu numai prin utilizarea unor metode clasice de management, dar Či prin insuČirea Či utilizarea unor instrumente statistice actuale, consacrate in literatura de specialitate Či cu utilitate dovedita